وظایف یک سیستم پخش و توزیع شامل چه موارد مهمی است؟

وظایف یک سیستم پخش و توزیع شامل چه موارد مهمی است؟

ذخیره‌سازی ، نگهداری و انبارداری کالا برای توزیع و پخش؛ دریافت سفارش از مشتریان مختلف از طریق های مختلف؛ تحویل کالا به مشتریان در سریع ترین زمان؛ وصول مطالبات و مدیریت آنها در کوتاه ترین زمان؛ کنترل و دریافت اطلاعات از بازار

پخش رساندن محصولات از تولید کننده تا آخرین خریدار است. مویرگ‌ها، رگ‌های کوچکی هستند که وظیفه‌ی رساندن خون به سلول‌ها را به عهده دارند و با این استعاره، نظام توزیع مویرگی شکل گرفته است.‌ این سیستم نظام و تفکری است که باید در تمام بنگاه‌های اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد.

توزیع مویرگی فقط خاص سازمان‌های عرضه‌کننده‌ی محصولات صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی نیست. امروزه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات آشپزخانه، لوازم خانگی، مبلمان، انواع ابزارآلات صنعتی و مصرفی و… می‌توانند با پیاده‌سازی مدیریت توزیع مویرگی از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوند.
تصمیم درباره کانال توزیع و فروش کالا، از جمله مهم‌ترین تصمیماتی است که فرا روی مدیران قرار دارد. تصمیم درباره توزیع کالا بر سایر تصمیمات بازاریابی تاثیر مستقیم می‌گذارد. نبض یک شرکت در دست شبکه توزیع و فروش آن است، بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از سیستم‌های توزیع خلاق، به مزیت رقابتی دست یافته‌اند.

ویژگی های یک شرکت پخش مویرگی چیست؟

شرکت پخش مویرگی شرکتی است که توزیع کالا را تا پایین‌ترین سطح کانال توزیع (خرده‌فروش) عرضه می‌نماید.
این شرکت‌ها کالاهای خود را در پایین‌ترین سطح کانال‌های توزیع (Distribution Channels) عرضه می‌نماید. استراتژی پخش مویرگی در شرکت‌های پخش معمولاً در توزیع کالاهای تندمصرف یا Fast Moving Consumer Goods(FMCG) بیشتر وجود دارد که می‌توان به صنایع غذایی اشاره کرد.(کالاهای تند مصرف، کالاهایی هستند که با سرعت بیشتری فروخته می‌شوند و قیمت آن‌ها نسبتاً پایین است)

چند ویژگی با اهمیت یک نرم افزار فروش مویرگی برای شرکت های پخش و توزیع را بدانیم..

☑️امکان تعریف کالای رایگان
☑️امکان تعریف منطقه بندی و مسیر بندی
☑️قابلیت تعریف پورسانت – کالایی و فاکتوری
☑️امکان صدور حواله تجمیعی
☑️امکان ایجاد فروش امانی
☑️امکان صدور اعلامیه قیمت های مختلف
☑️امکان گزارش های ریز از فروش ویزیتورها
☑️سفارش گیری کامل با اپلیکیشن
☑️تیپ قیمتی برای مشتری های مختلف